דף הבית אודות גיליונות קודמים כנסים וארועים רכישת מינוי צרו קשר Online first
כרך נב גיליון 1, אוגוסט 2017
רשימת מאמרים
ליאת קוליק
שולמית ולפיש
גבי ליברמן
אורית גילור
מיכאל כץ
זהבה סולומון
הילה גבעון מנטין
שרון אבידור
ריקי גליה
רינת ערמוני־סיון
לוצ'י קוזוקרו
הרווי באבקוף
ורדה ויזל
רונית קרק
יערה סוקולובסקי
דורית ארם
דביר קלפר
נועה סקה
גלית אהרון
מירי שינפלד
אילנה רונן
מיטל נשיא
דניאל בר־טל
אוראל הריסון דיאמונד
יוסי דוד
יעקב שמיר
אלברטו סימפסר
דנה וימן זקס
מיה מזור טרגרמן
יעל הוכמן
דורית רואר־סטריאר

Perceived Contribution of an Online Science Education Course to Average, Excelling, and LD Pre-Service Students

Miri Shonfeld , miri.shonfeld@smkb.ac.il
Ilana Ronen, ilana.ronen@smkb.ac.il

The perceived contribution of an online science education course to pre-service students (N=122) from diverse backgrounds (25 LD students, 28 excelling students, and 69 average students) is presented in this five-year study. Throughout the online course, students were asked to choose a scientific subject; to map it and to plan teaching activities; to carry out the proposed activities with students in a classroom environment; and to reflect on the process. The assumption was that adapting the online course by using information and communication technology following formative assessment would improve the self-learning ability of students, as well as broaden their scientific knowledge, their lab performance, and teaching skills.
Data were collected using quantitative and qualitative tools, including pre- and post-questionnaires and nine in-depth interviews (three students from each group), upon completion of the course. Findings, based on the perceived evaluation of the students, pinpointed the advantages of the online course for students of the three groups. The achievements of the LD students were on par with those of the excelling and average students. A slight but significant difference in evaluation of the LD students was noted in comparison to excelling and average students in the realms of forum participation, authentic task, and water lab performance. The article discusses the affordance of the online course via additional features that can be grouped into two categories: knowledge construction and flexibility in time, and interaction and knowledge. Further research is suggested to extend the current study by examining the effect of other courses and different contents and by considering various evaluation methods of online courses, such as: observation, the think aloud, text and tasks analysis, and reflection.
גיליונות אחרונים
הודעות
שיעמום הוא לא תמיד "סתם" שיעמום

פורסם בידיעות אחרונות

3/12/2017
מעריב | "שחררנו דעות קדומות": כך חיים 20 אלף ישראלים בגרמניה

ראיון עם פרופ' גד יאיר

1/4/2017
לא רק השכר: ההבדל האמיתי בין רופאים גברים לרופאות נשים

פורסם בוואלה

8/31/2016
ד"ר רעות שהם בתכנית סדר נשים

רשת א

8/29/2016
רווקים ורווקות באי החלטיות מתמשכת

רשת ב | שניים בשתיים

8/24/2016
דר' צמח אסיף, פסיכולוג קליני, מטפל זוגי מאונ' בר אילן- ערך מחקר על דפוסי קבלת החלטות בדייטים מספר מה מאפיין אנשים שמתקשים למצוא אהבה.

משפחה גרעינית גלי צה"ל

8/17/2016
ההיסטוריה מגיעה לאינטרנט

פורסם ב- IT Portal

8/9/2016
ריבוי תפקידים, קונפליקט תפקידים ותחושת דחק בקרב אמהות עובדות- מחקר חדש בכתב העת מגמות.

השיחה נערכה ברשת ב' צבע הכסף יומן הכלכלה- אוגוסט 2016

8/3/2016
מחקר חדש: לאמא השפעה מכרעת על בחירתה המקצועית של הבת

פורסם בזמנים בריאים בידיעות אחרונות

10/25/2015
מדבריו של מר אליעזר שמואלי בכנס מגמות בחקר החברה הישראלית באוקטובר 2015

כנס מגמות בחקר החברה בישראל, לציון 65 שנה לכתב העת "מגמות" התקיים באוקטובר 2015 מדבריו של מר אליעזר שמואלי יו"ר הועד המנהל של מכון סאלד מנכ"ל משרד החינוך לשעבר

10/15/2015