דף הבית אודות גיליונות קודמים כנסים וארועים רכישת מינוי צרו קשר Online first
כרך נב גיליון 1, אוגוסט 2017
רשימת מאמרים
ליאת קוליק
שולמית ולפיש
גבי ליברמן
אורית גילור
מיכאל כץ
זהבה סולומון
הילה גבעון מנטין
שרון אבידור
ריקי גליה
רינת ערמוני־סיון
לוצ'י קוזוקרו
הרווי באבקוף
ורדה ויזל
רונית קרק
יערה סוקולובסקי
דורית ארם
דביר קלפר
נועה סקה
גלית אהרון
מירי שינפלד
אילנה רונן
מיטל נשיא
דניאל בר־טל
אוראל הריסון דיאמונד
יוסי דוד
יעקב שמיר
אלברטו סימפסר
דנה וימן זקס
מיה מזור טרגרמן
יעל הוכמן
דורית רואר־סטריאר

The Human Side of the Coin": Employee Volunteering as a Banking Corporation Managerial Strategy

Riki Galia, rikitole@netvision.net.il

The current paper discusses community volunteering by employees of an Israeli banking corporation. The paper is based on a case study spanning over two decades, from the early 1960s through the 1980s, many years before the emergence of current business models of strategic corporate philanthropy and employee volunteering. The managerial literature views employee volunteering as a strategic tool for human resource management. In contrast, the current study offers a critical perspective on employee volunteering, viewing it as part of a mechanism of managerial control that regulates employee behavior and feelings by shaping selfhood. Based on our analysis of archival materials and interviews with key actors, we examine a case in which, we argue, normative management models and advanced marketing approaches combined to shape new conceptions and practices of employee volunteering. We examine how the process evolved over the course of three marketing campaigns initiated by the bank’s management between the early 1960s and the early 1980s. In the early 1960s, the models in question helped refashion the identity of employees as service providers "empathic" towards clients. By the late 1970s, their identity was transformed once again, this time to incorporate a "humane" orientation towards the "community." In the process – the results of which are still felt today – the employees became the agents and promulgators of an organizational culture which emphasized values of philanthropy and social commitment.
גיליונות אחרונים
הודעות
שיעמום הוא לא תמיד "סתם" שיעמום

פורסם בידיעות אחרונות

3/12/2017
מעריב | "שחררנו דעות קדומות": כך חיים 20 אלף ישראלים בגרמניה

ראיון עם פרופ' גד יאיר

1/4/2017
לא רק השכר: ההבדל האמיתי בין רופאים גברים לרופאות נשים

פורסם בוואלה

8/31/2016
ד"ר רעות שהם בתכנית סדר נשים

רשת א

8/29/2016
רווקים ורווקות באי החלטיות מתמשכת

רשת ב | שניים בשתיים

8/24/2016
דר' צמח אסיף, פסיכולוג קליני, מטפל זוגי מאונ' בר אילן- ערך מחקר על דפוסי קבלת החלטות בדייטים מספר מה מאפיין אנשים שמתקשים למצוא אהבה.

משפחה גרעינית גלי צה"ל

8/17/2016
ההיסטוריה מגיעה לאינטרנט

פורסם ב- IT Portal

8/9/2016
ריבוי תפקידים, קונפליקט תפקידים ותחושת דחק בקרב אמהות עובדות- מחקר חדש בכתב העת מגמות.

השיחה נערכה ברשת ב' צבע הכסף יומן הכלכלה- אוגוסט 2016

8/3/2016
מחקר חדש: לאמא השפעה מכרעת על בחירתה המקצועית של הבת

פורסם בזמנים בריאים בידיעות אחרונות

10/25/2015
מדבריו של מר אליעזר שמואלי בכנס מגמות בחקר החברה הישראלית באוקטובר 2015

כנס מגמות בחקר החברה בישראל, לציון 65 שנה לכתב העת "מגמות" התקיים באוקטובר 2015 מדבריו של מר אליעזר שמואלי יו"ר הועד המנהל של מכון סאלד מנכ"ל משרד החינוך לשעבר

10/15/2015