דף הבית אודות גיליונות קודמים כנסים וארועים רכישת מינוי צרו קשר Online first
כרך נב גיליון 1, אוגוסט 2017
רשימת מאמרים
ליאת קוליק
שולמית ולפיש
גבי ליברמן
אורית גילור
מיכאל כץ
זהבה סולומון
הילה גבעון מנטין
שרון אבידור
ריקי גליה
רינת ערמוני־סיון
לוצ'י קוזוקרו
הרווי באבקוף
ורדה ויזל
רונית קרק
יערה סוקולובסקי
דורית ארם
דביר קלפר
נועה סקה
גלית אהרון
מירי שינפלד
אילנה רונן
מיטל נשיא
דניאל בר־טל
אוראל הריסון דיאמונד
יוסי דוד
יעקב שמיר
אלברטו סימפסר
דנה וימן זקס
מיה מזור טרגרמן
יעל הוכמן
דורית רואר־סטריאר

When Status ( Facebook) and Status (Socioeconomic) Took to the Streets: Communication, Political Involvement, and the Climate of Opinion in the Summer 2011 Protests in Israel

Yossi David, davidyossi4@gmail.com
Jacob Shamir, jshamir@mscc.huji.ac.il
Alberto Simpser, asimpser@gmail.com

Theories of social movements accord important roles to media coverage and to the climate of opinion. We studied the relationship between the climate of opinion, mass communication, and political involvement in the 2011 social protests in Israel. Our study is based on quantitative content analysis of media coverage before and after the outbreak of the protests, and on seven original public opinion surveys conducted during the protests that targeted three audiences – tent dwellers, online activists, and representative samples of the general public – at several points in time. The quantitative content analysis of media coverage suggests that the protests changed the climate of opinion on social-economic issues in Israel, moving it from the capitalistic toward the social-democratic, thus breaking the pluralistic ignorance that prevailed. On the basis of the public opinion surveys, we find that perceptions of public support for the social protests increased with the growth in the size of the protests and their media coverage, irrespective of which media was used. However, we find significant differences between those who used the media and those who did not use any media to inform themselves about the protests. Our findings provide new windows into the dynamics of the 2011 social protests, by analyzing the connections between the consumption of media, the climate of opinion, and involvement in the protests.
גיליונות אחרונים
הודעות
שיעמום הוא לא תמיד "סתם" שיעמום

פורסם בידיעות אחרונות

3/12/2017
מעריב | "שחררנו דעות קדומות": כך חיים 20 אלף ישראלים בגרמניה

ראיון עם פרופ' גד יאיר

1/4/2017
לא רק השכר: ההבדל האמיתי בין רופאים גברים לרופאות נשים

פורסם בוואלה

8/31/2016
ד"ר רעות שהם בתכנית סדר נשים

רשת א

8/29/2016
רווקים ורווקות באי החלטיות מתמשכת

רשת ב | שניים בשתיים

8/24/2016
דר' צמח אסיף, פסיכולוג קליני, מטפל זוגי מאונ' בר אילן- ערך מחקר על דפוסי קבלת החלטות בדייטים מספר מה מאפיין אנשים שמתקשים למצוא אהבה.

משפחה גרעינית גלי צה"ל

8/17/2016
ההיסטוריה מגיעה לאינטרנט

פורסם ב- IT Portal

8/9/2016
ריבוי תפקידים, קונפליקט תפקידים ותחושת דחק בקרב אמהות עובדות- מחקר חדש בכתב העת מגמות.

השיחה נערכה ברשת ב' צבע הכסף יומן הכלכלה- אוגוסט 2016

8/3/2016
מחקר חדש: לאמא השפעה מכרעת על בחירתה המקצועית של הבת

פורסם בזמנים בריאים בידיעות אחרונות

10/25/2015
מדבריו של מר אליעזר שמואלי בכנס מגמות בחקר החברה הישראלית באוקטובר 2015

כנס מגמות בחקר החברה בישראל, לציון 65 שנה לכתב העת "מגמות" התקיים באוקטובר 2015 מדבריו של מר אליעזר שמואלי יו"ר הועד המנהל של מכון סאלד מנכ"ל משרד החינוך לשעבר

10/15/2015