דף הבית אודות גיליונות קודמים כנסים וארועים רכישת מינוי צרו קשר Online first
כרך נב גיליון 1, אוגוסט 2017
רשימת מאמרים
ליאת קוליק
שולמית ולפיש
גבי ליברמן
אורית גילור
מיכאל כץ
זהבה סולומון
הילה גבעון מנטין
שרון אבידור
ריקי גליה
רינת ערמוני־סיון
לוצ'י קוזוקרו
הרווי באבקוף
ורדה ויזל
רונית קרק
יערה סוקולובסקי
דורית ארם
דביר קלפר
נועה סקה
גלית אהרון
מירי שינפלד
אילנה רונן
מיטל נשיא
דניאל בר־טל
אוראל הריסון דיאמונד
יוסי דוד
יעקב שמיר
אלברטו סימפסר
דנה וימן זקס
מיה מזור טרגרמן
יעל הוכמן
דורית רואר־סטריאר

Willingness of Pre-Service Teachers to Teach Inclusive Classes:

Orit Gilor , oritg@beitberl.ac.il
Michael Katz, mkatz@psy.haifa.ac.il

This article describes a study that sought to examine whether it is possible to explain, using the Theory of Planned Behavior (TPB), the willingness of pre-service teachers to implement a policy of inclusion of pupils who have special needs into the mainstream educational framework. TPB offers a model in which three factors explain behavioral willingness and predict actual behavior. This model was tested in the present study as an explanatory model of the willingness of pre-service teachers in general, and in specific sub-groups, to engage in inclusive teaching. Pre-service teachers from different academic departments in three colleges in the central part of Israel responded to questionnaires examining beliefs, attitudes, perceptions of social norms, and self efficacy regarding the inclusion of pupils with special needs into the mainstream education system. It was found that the model explains the degree of willingness on the part of pre-service teachers to engage in inclusive teaching and the leading factors manifesting this willingness. It emerges that attitudes toward inclusion, perceptions of social norms regarding inclusion, and a sense of the competence of pre-service teachers to teach inclusive classes explain most of the variance in the willingness to engage in inclusive teaching. These variables mediate between a pre-service teacher's beliefs about the inclusion of pupils with special needs and the conditions that enable inclusion, on the one hand, and the willingness to engage in inclusive teaching, on the other. This leads to a discussion about the need to employ this model in order to foster the willingness of pre-service teachers to engage in inclusive teaching, and to examine ways in which this can be done.
גיליונות אחרונים
הודעות
שיעמום הוא לא תמיד "סתם" שיעמום

פורסם בידיעות אחרונות

3/12/2017
מעריב | "שחררנו דעות קדומות": כך חיים 20 אלף ישראלים בגרמניה

ראיון עם פרופ' גד יאיר

1/4/2017
לא רק השכר: ההבדל האמיתי בין רופאים גברים לרופאות נשים

פורסם בוואלה

8/31/2016
ד"ר רעות שהם בתכנית סדר נשים

רשת א

8/29/2016
רווקים ורווקות באי החלטיות מתמשכת

רשת ב | שניים בשתיים

8/24/2016
דר' צמח אסיף, פסיכולוג קליני, מטפל זוגי מאונ' בר אילן- ערך מחקר על דפוסי קבלת החלטות בדייטים מספר מה מאפיין אנשים שמתקשים למצוא אהבה.

משפחה גרעינית גלי צה"ל

8/17/2016
ההיסטוריה מגיעה לאינטרנט

פורסם ב- IT Portal

8/9/2016
ריבוי תפקידים, קונפליקט תפקידים ותחושת דחק בקרב אמהות עובדות- מחקר חדש בכתב העת מגמות.

השיחה נערכה ברשת ב' צבע הכסף יומן הכלכלה- אוגוסט 2016

8/3/2016
מחקר חדש: לאמא השפעה מכרעת על בחירתה המקצועית של הבת

פורסם בזמנים בריאים בידיעות אחרונות

10/25/2015
מדבריו של מר אליעזר שמואלי בכנס מגמות בחקר החברה הישראלית באוקטובר 2015

כנס מגמות בחקר החברה בישראל, לציון 65 שנה לכתב העת "מגמות" התקיים באוקטובר 2015 מדבריו של מר אליעזר שמואלי יו"ר הועד המנהל של מכון סאלד מנכ"ל משרד החינוך לשעבר

10/15/2015